Labioplastyka – dla kogo?

Labioplastyka - dla kogo?

W ciągu ostatnich lat wykonałam tych zabiegów ponad 600. Liczby mówią same za siebie. Problem z deformacją, przerostem lub asymetrią warg sromowych jest bardziej powszechny, niż może się wydawać, a zabieg labioplastyki – bo o nim mowa – okazuje się rozwiązaniem zmieniającym jakość życia wielu kobiet.

Labioplastyka – zabieg, który odmienia życie

Bardzo mnie cieszy fakt, że coraz częściej mówi się o labioplastyce. Temat ten pojawia się na portalach internetowych czy w kobiecej prasie. Dlaczego to takie ważne? Bo wciąż wiele kobiet zwyczajnie nie wie o istnieniu labioplastyki, tymczasem jest to zabieg, który w wielu przypadkach jest w stanie dosłownie odmienić kobiecie życie.

Czym więc jest labioplastyka? To zabieg z zakresu ginekologii estetycznej mający na celu zmianę wielkości i/lub kształtu warg sromowych mniejszych lub większych. Osobiście wykonuję labioplastykę laserową wykorzystując możliwości, jakie daje nowoczesny i bezpieczny laser Mona Lisa Touch. Podczas zabiegu wiązka lasera przycina nadmiar tkanki, nadając odpowiedni kształt wargom sromowym. Laser nie tylko modeluje zewnętrzne intymne obszary ciała kobiety, ale też zwiększa zwartość i elastyczność tkanki poprzez stymulację produkcji kolagenu. Użycie lasera zmniejsza również ryzyko powstawania blizn pooperacyjnych oraz redukuje obrzęk obszaru zabiegowego w stosunku do zabiegu chirurgicznego.

Labioplastyka – dla kogo?

Labioplastyka przeznaczona jest dla kobiet pełnoletnich, jednak w uzasadnionych przypadkach i po spełnieniu dodatkowych kryteriów, m.in. konsultacji psychologicznej, można ją wykonać także u młodszej, nastoletniej pacjentki. Moimi pacjentkami były i są kobiety w różnym przedziale wiekowym (zarówno po 60-tce jak i nastolatki), bo to nie wiek jest tutaj wyznacznikiem. Szczególnie ważny jest fakt, na ile rozległy jest problem. Bo jeżeli kobieta na co dzień odczuwa dyskomfort spowodowany nieprawidłową budową warg sromowych, cierpi na ciągłe infekcje intymne, nie ma możliwości skorzystania z basenu czy plaży, ponieważ jej dysproporcje miejsc intymnych są na tyle widoczne, że czuje wstyd czy też odczuwa ból podczas seksu, jazdy na rowerze, biegania czy jazdy konno – wówczas warto rozważyć labioplastykę laserową, którą można wykonywać nie tylko ze względów zdrowotnych, ale również estetycznych.

Najczęstsze problemy kobiet decydujących się na labioplastykę to:
  • rozciągnięta pochwa i wargi sromowe w wyniku porodu siłami natury,
  • naturalnie powiększone wargi sromowe,
  • asymetria warg sromowych większych lub mniejszych,
  • przerost warg sromowych mniejszych,
  • utrata elastyczności warg sromowych,
  • ból podczas stosunków seksualnych,
  • nawracające infekcje intymne spowodowane brakiem odpowiedniej ochrony ze strony warg sromowych.

Przeciwwskazania do labioplastyki

Aby poddać się labioplastyce, pacjentka musi zostać zakwalifikowana do zabiegu przez lekarza ginekologa. Labioplastyka, jak każdy zabieg ingerujący w nasze ciało, posiada również przeciwwskazania.

Zaliczamy do nich:
  • okres ciąży oraz karmienia piersią,
  • miesiączkę,
  • choroby nowotworowe,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • niewyleczone infekcje intymne,
  • stany zapalne pochwy,
  • zakażenia grzybiczne.

Jak się przygotować do labioplastyki?

Przed zabiegiem konieczna jest konsultacja lekarska. Lekarz przeprowadza wywiad z pacjentką oraz kwalifikuje do zabiegu labioplastyki. Potrzebujemy wówczas aktualnych wyników badań m.in. cytologicznych czy morfologicznych. Pełną listę potrzebnych badań lekarz przekazuje podczas pierwszej konsultacji. Warto też zgłosić się na zabieg tuż po miesiączce, by wargi sromowe zdążyły się zagoić przed pojawieniem się następnej, co może pomóc nam uniknąć niepożądanych w tym czasie infekcji.

Czy labioplastyka jest bezpieczna?

Labioplastyka to zabieg inwazyjny ze względu na znaczną ingerencję w kobiece ciało. Natomiast dzięki zastosowaniu lasera, zamiast narzędzi chirurgicznych, jest on całkowicie bezkrwawy i dużo bardziej bezpieczny niż w przypadku labioplastyki chirurgicznej. Pacjentka w dniu zabiegu udaje się do domu i może wrócić do swoich codziennych zajęć. Okres rekonwalescencji trwa ok. 7-10 dni, przy czym po tym czasie zalecam konsultację lekarską, by ocenić, czy wszystko dobrze się goi. Przez cały ten czas pozostaję też z pacjentką w kontakcie telefonicznym. Zależy mi, by czuła się bezpiecznie i informowała mnie na bieżąco w postępach dotyczących gojenia się miejsca pozabiegowego. Dodatkowym plusem labioplastyki laserowej jest fakt, że w jej przypadku nie zakłada się szwów, a więc nie ma konieczności ich ściągania.